Leverans med DHL
Våra kajaker levereras hem till dörren till den angivna adressen i din beställning. Vi på Långholmen kajak försöker styra leveransdatum i den mån vi kan, för att det ska passa dina önskemål. När din kajak har ankommit till DHLs lokala terminal kommer du bli aviserad och får välja dag och tid för leverans. DHL levererar måndag till fredag kl 09.00 – 17.00 och du får vanligtvis 2-3 alternativ att välja mellan. OBS – till vissa postnummer levererar DHL bara ett fåtal dagar i veckan. För en sändning som efter avisering kvarligger på terminalen, t.ex. för att du inte tar emot godset, tar DHL ut en avgift per sändning och kalenderdag från och med dag 4 efter avisering. Denna kostnad debiteras dig som köpare i efterhand.
Vid leveranstillfället med DHL
När DHL levererar din kajak är det viktigt att du kontrollerar kajaken noga innan du accepterar leveransen. Vid eventuella transportskador ska dessa fotograferas och dokumenteras. Det är också viktigt att chauffören tar bilder och noga dokumenterar detta innan du skriftligen godkänner leveransen.
I de fall där leveransen godkänts av en fraktskadad kajak utan att skadan dokumenterats av chauffören frånsäger sig Långholmen kajak allt ansvar för skadan.
Det är viktigt att du efter kvittering avemballerar kajaken direkt och ser efter så att det inte finns några dolda transportskador. Transportskador kan uppstå även om emballaget är helt.
För att reklamera en transportskada så sänder du in en skriftlig reklamation till oss tillsammans med bilder, både med och utan emballage. Reklamationsanmälan ska skickas till [email protected] inom 3 dagar från leveransmottagandet.