Skippa länkar

Köpvillkor

 

Hos oss på Långholmen kajak kan du beställa varor via våra kanaler; hemsida, telefon och e-post. Det går även bra att besöka vårt showroom på Hornsgatan 151 i Stockholm.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Företagsinformation
www.langholmenkajak.se tillhandahålls av Långholmen kajak AB 559008-9784. Den information och de bilder som finns på hemsidan ägs av företaget eller partners och får inte kopieras utan tillåtelse.

Långholmen kajak AB
Reimersholmsgatan 75
117 40 Stockholm
076-069 38 52
[email protected]

Priser
Alla priser på hemsidan anges i svenska kronor inklusive 25% moms. I varukorgen ser du det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar.

Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.

Kortbetalning
Vid kortbetalning accepteras Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt vid köptillfället.

Faktura & delbetalning
I samarbete med Collector Bank AB erbjuder Långholmen kajak både faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller inom 14 dagar. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,9%. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning
Collector banks kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta dom via e-post [email protected] eller via telefon på 010-161 01 00, måndag – fredag kl. 08:00-18:00, lördag 10.00 – 16.00 och söndag 10.00 – 15.00. Se också vanligt förekommande frågor och svar.

Garanti
Du har alltid 2 års garanti på nya kajaker och 1 år på begagnade kajaker från Långholmen kajak. Garantin gäller från produktens ursprungliga inköpsdatum. Inköpskvittot måste uppvisas för att garantin ska gälla. Garantin gäller endast produktens ursprungliga köpare och kan inte överlåtas. Anmälan av ärendet skall göras inom skälig tid (max 2 månader) efter det att felet upptäckts. Om sådan anmälan ej görs, trots att köparen upptäckt eller borde ha upptäckt felet, förlorar köparen rätten att åberopa garantin. Garantin gäller inte om produkten har använts i annat bruk än vad som produkten är avsedd för. Garantin gäller inte produkter som har förvarats eller monterats felaktigt, använts på ett olämpligt eller felaktigt sätt, ändrats eller rengjorts med felaktig rengöringsmetod eller felaktiga rengöringsprodukter. Garantin omfattar inte normalt slitage, repor, märken eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse. Garantin gäller inte heller transportskador. Garantin gäller för både nya och begagnade (demo-ex) kajaker och endast i Sverige.

Ångerrätt (Cancellation Period)
När du handlar hos oss på Långholmen kajak har du som kund, en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från och med den dag då din vara blivit levererad till ditt postombud eller hem till dig. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa från och med den dag vi lämnat dig skriftlig information om detta.

Om du ångrar ditt köp, är det viktigt att du skriftligen meddelar oss om detta. Meddelandet ska skickas till oss på [email protected] I ditt meddelande ska ditt ordernummer, samt vilka varor som returneringen gäller, framgå klart och tydligt.

Du har inte ångerrätt om:
Ångerfristen på 14 dagar har passerats, eller om produkten har skadats i samband med exempelvis provpaddling och därför inte längre kan anses vara i nyskick.

När du nyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer (Return Policy)
Du bör returnera produkterna till oss per omgående eller senast inom de lagstiftade 14 dagarna efter ångermeddelandet. Det är du som kund som står för returfrakt, leverans och att skicket på produkterna är detsamma vid leveransen. Returerna ska skickas som paket och inte mot postförskott. Vid retur av en kajak uppgår kostnaden till ca 1000 – 2000 kr, beroende på var i landet du bor.

Långholmen kajak står för returkostnaden om varan är defekt eller om fel produkt har levererats.

Långholmen kajak står alltid för kostnaden vid utsändning av ersättningsvaror. Läs gärna mer om konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida här:

Återbetalningsvillkor: (Refund Policy) 
Om du väljer att nyttja din ångerrätt återbetalar vi det belopp som du har erlagt för varan. Återbetalningen sker så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot din retur. Den fraktkostnad som uppstod vid beställningen, återbetalas ej. Återbetalningsvillkoren gäller även om du inhandlat en kurs eller upplevelse hos oss.

Personuppgiftsbehandling
För att kunna hantera och leverera din beställning behöver vi behandla dina personuppgifter. All vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter under vår integritetspolicy här.

Leveranser (Shipping)
Leveranstiden är normalt 3 – 5 dagar. Om en produkt har en avvikande leveranstid finns det angivet vid respektive produkts beskrivning.

Ej uthämtade paket med PostNord skickas tillbaka till Långholmen kajak efter 14 dagar.

Vid hemleverans av kajaker använder Långholmen kajak sig av DHL som speditör. När ditt paket har registrerats hos DHL kommer du att erhålla en länk för val av leveransdag. DHL levererar på vardagar, mellan kl. 09.00-17.00. Efter det att du har bekräftat upphämtning med DHL så övergår leveransavtalet till att bli ett avtal mellan DHL och dig och DHLs leveransvillkor gäller. För en sändning som efter avisering kvarligger på terminalen, t ex för att mottagaren inte tar emot godset, tar DHL ut en avgift per sändning och kalenderdag från och med dag 4 efter avisering.

Skadade varor och reklamationer
Vid leveranser med DHL
När du tar emot din kajak av transportören är det viktigt att du omgående kontrollerar så att din produkt inte är skadad eller är felaktig. Om så är fallet så ska du inte godta leveransen utan låta transportören returnera kajaken. Om du mot förmodan skulle upptäcka att produkten är skadad efter det att leveransen har skett, så måste du reklamera produkten till oss på Långholmen kajak per omgående. Det gör du enklast genom att skicka ett mail med beskrivning och bilder till [email protected]. OBS! En reklamation som kommer in till DHL senare än 7 dagar efter leverans accepteras i regel inte av DHL.

Vid leveranser med Post Nord
Om din vara är skadad eller felaktig så måste du reklamera produkten till oss på Långholmen kajak inom skälig tid (14 dagar). Det gör du enklast genom att skicka ett mail med beskrivning och bilder till [email protected].

På varor med fabrikationsfel har du 3 års reklamationsrätt enligt svensk lag.