Köpvillkor

Företagsinformation
www.langholmenkajak.se tillhandahålls av Långholmen kajak AB. Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse

Långholmen kajak AB
Nybohovsgränd 42
117 63 Stockholm
076-069 38 52
[email protected]

Priser
Varje vara anges inklusive moms i Svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar.

Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.

Kortbetalning
Korbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

Faktura & delbetalning
I samarbete med Lindorff erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Lindorffs betalsätt hittar du på Bill.lindorff.se.
Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på Bill.lindorff.se.
För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik
En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Lindorff påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
För att se fullständiga villkor för Lindorffs faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:

Allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning
Lindorffs kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta oss via e-post [email protected] eller via telefon på 0771-409230, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.
Se också vanligt förekommande frågor och svar.

Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp?
Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Lindorff. Lindorff återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna. 
Kontakta oss via e-post [email protected] eller via telefon på 0771-409230, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.

Pris

PeriodRäntaMånadsavgift Administrationsavgift
3 mån0,00%30 kr0 kr
6 mån0,00%30 kr95 kr
12 mån9,95%30 kr195 kr
24 mån19,95%30 kr295 kr


Garanti
Du har alltid ett (1) års garanti på kajaker från Långholmen kajak. Garantin gäller från produktens ursprungliga inköpsdatum. Inköpskvittot måste uppvisas för att garantin ska gälla. Garantin gäller endast produktens ursprungliga köpare och kan inte överlåtas. Anmälan av ärendet skall göras inom skälig tid (max 2 månader) efter det att felet upptäckts. Om sådan anmälan ej görs, trots att köparen upptäckt eller borde ha upptäckt felet, förlorar köparen rätten att åberopa garantin. Garantin gäller inte om produkten har använts i annat bruk än avsett. Garantin gäller inte produkter som har förvarats eller monterats felaktigt, använts på ett olämpligt eller felaktigt sätt, ändrats eller rengjorts med felaktig rengöringsmetod eller felaktiga rengöringsprodukter. Garantin omfattar inte normalt slitage, repor, märken eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse. Garantin gäller inte heller transportskador.

Garantin gäller för både nya och begagnade (demo-ex) kajaker. Garantin gäller endast i Sverige.

Ångerrätt (Cancellation Period)
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Ångerfristen på 14 dagar har passerats, eller om produkten har skadats i samband med provpaddling och därför inte längre kan anses vara i nyskick.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Skadade varor och reklamationer
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle varan vara felaktig eller skadad kontakta oss så snart som möjligt via e-post till adressen [email protected] så får du vidare instruktioner. Du har 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.

Privacy Policy
"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

Leveranser (Shipping)
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Ej uthämtade paket skickas tillbaka till mottagaren efter 30 dagar.

DHL används som speditör av kajaker och andra stora paket.

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på utlämingsstället under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 1500:-.

Returer (Return Policy)
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,

om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss

om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet: (Refund Policy)
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan (ca 1500-2000 kr). Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Köpvillkor