Köpvillkor

Våra köpvillkor

Hos oss på Långholmen kajak kan du beställa varor via våra kanaler; hemsida, telefon och e-post. Det går även bra att besöka vårt showroom på Hornsgatan 151 i Stockholm.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Företagsinformation
www.langholmenkajak.se tillhandahålls av Långholmen kajak AB 559008-9784.
Den information och de bilder som finns på hemsidan ägs av företaget eller partners och får inte kopieras utan tillåtelse.

Långholmen kajak AB
Reimersholmsgatan 75
117 40 Stockholm
076-069 38 52
info@langholmenkajak.se

 

Priser
Alla priser på hemsidan anges i svenska kronor inklusive 25% moms.
I varukorgen ser du det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar.

 

Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan.
Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med
samarbetspartners, samt av Klarna.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan
komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du
kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

 

Kortbetalning
Vid kortbetalning accepteras Visa, MasterCard och Maestro.
Debitering av ditt betalkort sker direkt vid köptillfället.

 

Faktura & delbetalning
I samarbete med Klarna erbjuder Långholmen kajak både faktura och
delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor
innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en
gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller inom 30 dagar.
Mer information finner du på www.klarna.com/se

 

Garanti
Du har alltid 2 års garanti på nya plastkajaker och 1 år på SUPar,
uppblåsbara kajaker och begagnade kajaker från Långholmen kajak.
Garantin gäller från produktens ursprungliga inköpsdatum.
Inköpskvittot måste uppvisas för att garantin ska gälla.
Garantin gäller endast produktens ursprungliga köpare och
kan inte överlåtas. Anmälan av ärendet skall göras inom skälig tid
(max 2 månader) efter det att felet upptäckts. Om sådan anmälan ej görs,
trots att köparen upptäckt eller borde ha upptäckt felet,
förlorar köparen rätten att åberopa garantin.
Garantin gäller inte om produkten har använts i annat bruk än
vad som produkten är avsedd för.
Garantin gäller inte produkter som har förvarats
eller monterats felaktigt, använts på ett olämpligt eller felaktigt sätt,
ändrats eller rengjorts med felaktig rengöringsmetod eller felaktiga rengöringsprodukter. Garantin omfattar inte normalt slitage, repor,
märken eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse.
Garantin gäller inte heller transportskador. Garantin gäller för både nya och begagnade (demo-ex) kajaker och endast i Sverige.

 

Ångerrätt (Cancellation Period)
När du handlar hos oss på Långholmen kajak har du som kund,
en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från och med den
dag då din vara blivit levererad till ditt postombud eller hem till dig.
Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en
tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa från och med den
dag vi lämnat dig skriftlig information om detta.

Om du ångrar ditt köp, är det viktigt att du skriftligen meddelar oss om detta. Meddelandet ska skickas till oss på info@langholmenkajak.se.
I ditt meddelande ska ditt ordernummer,
samt vilka varor som returneringen gäller, framgå klart och tydligt.

 

Du har inte ångerrätt om:
Fr.o.m 01/12/23 förlänger vi ångerrätten på alla köp till 05/01/2024.

Ångerfristen på 14 dagar har passerats, eller om produkten
har skadats i samband med exempelvis provpaddling och därför inte längre kan anses vara i nyskick.

 

När du nyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den.
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

Returer (Return Policy)
Du bör returnera produkterna till oss per omgående eller
senast inom de lagstiftade 14 dagarna efter ångermeddelandet.
Det är du som kund som står för returfrakt, leverans och att skicket
på produkterna är detsamma vid leveransen. Returerna ska skickas
som paket och inte mot postförskott. Vid retur av en kajak uppgår
kostnaden till ca 1000 – 2000 kr, beroende på var i landet du bor.

Långholmen kajak står för returkostnaden om varan är defekt eller
om fel produkt har levererats.

Långholmen kajak står alltid för kostnaden vid utsändning av ersättningsvaror.
Läs gärna mer om konsumentverket och distansavtalslagen,
samt EU:s gemensamma tvistlösningssida här:

 

Återbetalningsvillkor: (Refund Policy) 
Om du väljer att nyttja din ångerrätt återbetalar vi det belopp
som du har erlagt för varan. Återbetalningen sker så snart som möjligt,
dock senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot din retur.

 

Personuppgiftsbehandling
För att kunna hantera och leverera din beställning behöver
vi behandla dina personuppgifter. All vår behandling av
personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning.
Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter under vår integritetspolicy här.

 

Leveranser (Shipping)
Leveranstiden är normalt 3 – 5 dagar. Om en produkt har en
avvikande leveranstid finns det angivet vid respektive produkts beskrivning.

Ej uthämtade paket med PostNord skickas tillbaka till
Långholmen kajak efter 14 dagar.

Vid hemleverans av kajaker använder Långholmen kajak
sig av DHL som speditör. När ditt paket har registrerats hos DHL
kommer du att erhålla en länk för val av leveransdag.
DHL levererar på vardagar, mellan kl. 09.00-17.00.
Efter det att du har bekräftat upphämtning med DHL
så övergår leveransavtalet till att bli ett avtal mellan DHL
och dig och DHLs leveransvillkor gäller.
För en sändning som efter avisering kvarligger på
terminalen, t ex för att du som mottagare inte tar emot godset, tar DHL
ut en avgift per sändning och kalenderdag från och
med dag 4 efter avisering. Denna kostnad kommer att debiteras
dig som köpare i efterhand.

 

Skadade varor och reklamationer
Vid leveranser med DHL
När du tar emot din kajak av transportören är det viktigt
att du omgående kontrollerar så att din produkt inte är
skadad eller är felaktig. Om så är fallet så ska du inte godta
leveransen utan låta transportören returnera kajaken.
Om du mot förmodan skulle upptäcka att produkten är skadad
efter det att leveransen har skett, så måste du reklamera
produkten till oss på Långholmen kajak per omgående.
Det gör du enklast genom att skicka ett mail med beskrivning och bilder till info@langholmenkajak.seOBS! En reklamation som kommer in till DHL senare än 7 dagar efter leverans accepteras i regel inte av DHL.

 

Vid leveranser med Post Nord
Om din vara är skadad eller felaktig så måste du reklamera
produkten till oss på Långholmen kajak direkt efter
leveransen ankommit (max 2 dagar efter leverans).
Det gör du enklast genom att skicka ett mail med beskrivning och bilder till info@langholmenkajak.se.

På varor med fabrikationsfel har du 3 års reklamationsrätt enligt svensk lag.