Ångerrätt & retur
Ångerrätt
När du handlar hos oss på Långholmen kajak har du som kund, en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från och med den dag då din vara blivit levererad till ditt postombud eller hem till dig.
Om du ångrar ditt köp, är det viktigt att du skriftligen meddelar oss om detta. Meddelandet ska skickas till oss på info@langholmenkajak.se. I ditt meddelande ska ditt ordernummer, samt vilka varor som returneringen gäller, framgå klart och tydligt.
Du kommer därefter att få en bekräftelse från oss med svar om returen godkänns och en returadress.
Du har inte ångerrätt om:
- Ångerfristen på 14 dagar har passerats.
- Om varan har skadats i samband med exempelvis provpaddling och därför inte längre kan anses vara i nyskick.
- Om varan kommer bort i leverans till oss. Kunden ansvarar för att varan returneras till rätt adress. Spara inlämningskvitto så du kan göra en reklamation till fraktbolaget om så blir fallet.
Returer
Om du önskar returnera din vara inom ramen för ångerrätten behöver du göra det omgående efter att du anmält din ångerrätt till oss.
Långholmen Kajak står ej för kostnaden att returnera en vara som innefattas av ångerrätten.
Returerna skall skickas som paket till vår adress, inte mot postförskott och inte till ett utlämningsställe.
Varan måste emballeras på ett sådant sätt att det inte tar skada i leveransen. Det är du som kund som ansvarar för att produkten kommer fram oskadd, om så ej är fallet ligger det på kundens ansvar att reklamera varan till fraktbolaget.
Om Långholmen Kajak anser att varan inte längre håller nyskick förbehåller vi oss rätten att göra avdrag på eventuell återbetalning eller fakturera en kostnad för värdeminskningen.
Läs gärna mer om konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida här:
Återbetalningsvillkor
Om du väljer att nyttja din ångerrätt återbetalar vi det belopp som du har erlagt för varan. Återbetalningen sker så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot din retur.